Jarek Sygitowicz ZenCard

i

Autor: materiały prasowe Jarek Sygitowicz ZenCard

ZenCard – klucz do skutecznej sprzedaży

2017-08-15 19:00

Rozmowa z Jarkiem Sygitowiczem, współzałożycielem Zen Card

Co to jest ZenCard ?
To unikalna technologia marketingu transakcyjnego dla sieci handlowych, sklepów i punktów usługowych, dająca m.in. możliwość nagradzania klienta za transakcje, które wykonuje przy użyciu karty płatniczej. Na rynku funkcjonuje wiele programów lojalnościowych, ale Polacy nie zawsze z nich korzystają. Często gubią karty wydane przez różnych sprzedawców czy usługodawców, nie chcą nosić w portfelu kilku czy kilkunastu „ plastików". ZenCard to pomysł na to, by zastąpić je jedną kartą lojalnościową. Narzędzie opracowane przez ZenCard zintegrowana jest z terminalem płatniczym i umożliwia rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych czy osobnych aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej będącej jednocześnie kartą płatniczą. Unikalną cechą systemu jest działanie w czasie rzeczywistym, co umożliwia natychmiastowe i automatyczne naliczanie rabatów już na etapie płatności kartowych i mobilnych.

Zobacz: Biometryczne karty płatnicze

Jak doszło do powstania ZenCard?
Inicjatorami technologii ZenCard są Jarek Sygitowicz i Krzysztof Klimczak, którzy opracowali pomysł pod koniec 2012 roku podczas długiej podróży samochodem na konferencję w Austrii. Był to okres, w którym opłaty interchange fee były na wysokim poziomie, a także istniało wiele problemów w zakresie funkcjonowania programów lojalnościowych, takich jak konieczność produkowania ogromnych ilości plastikowych kart, wydawania kuponów, kodów czy stempli. Dlatego w 2013 roku do dwójki pomysłodawców dołączył Marek Rogoziński, by wspólnie opracować technologię ZenCard, rozwiązującą problemy zarówno sprzedawców, jak i ich klientów. Projekt ten udało się zrealizować dzięki umiejętnościom doświadczonego zespołu specjalistów, upowszechnieniu technologii NFC, rosnącej popularności płatności bezgotówkowych, a także wprowadzeniu usprawnień legislacyjnych, w tym obniżeniu opłat interchange fee. Rozwiązanie zostało dostrzeżone przez największy polski bank i w styczniu br. nastąpiło oficjalne włączenie ZenCard do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Natomiast już w sierpniu, po integracji ZenCard z systemami eService, wystartował ZenCard 2.0, wraz z pierwszą kampanią dla sieci hurtowni MAKRO.

Czytaj też: Messenger będzie wyświetlać reklamy

Jak działa ZenCard?
To narzędzie, które pozwala tworzyć lub rozszerzać programy lojalnościowe przez sieci handlowe, sklepy i inne punkty usługowo-handlowe. To jedyne narzędzie na rynku, które daje możliwość nagradzania klienta za transakcje, które wykonuje przy użyciu karty płatniczej, naliczając przysługujące klientom rabaty w czasie rzeczywistym, już w trakcie płatności na terminalu płatniczym. System zbiera zgody klientów oraz dane dotyczące każdej transakcji, oraz może automatycznie oferować im spersonalizowane oferty. Korzystanie z systemu z perspektywy klienta jest banalnie proste, bo działa on automatycznie, gdy klient przykłada kartę do terminalu podczas płatności. W ciągu ułamku sekundy platforma oblicza należną zniżkę i zbiera zgody klientów oraz dane dotyczące każdej transakcji. W ten sposób system może automatycznie oferować im spersonalizowane oferty. Co ważne, ZenCard umożliwia nagradzanie klientów poprzez dowolną kartę płatniczą, co z perspektywy przedsiębiorcy znacznie zmniejsza koszty prowadzenia programów lojalnościowych, a z punktu widzenia kupujących – zwiększa wygodę korzystania z nich.

Sprawdź: Netflix za darmo przez rok

W jakich branżach można wykorzystać ZenCard?
Technologia ZenCard jest kompatybilna z terminalami płatniczymi eService – jednym z największych agentów rozliczeniowych w Polsce, który obecnie swoim zasięgiem obejmuje ponad 150 tysięcy urządzeń i prawie połowę rynku handlowego w Polsce. W związku z tym, ZenCard może działać we wszystkich sieciach handlowych, lokalach i innych podmiotach usługowo-handlowych, korzystających z eService, niezależnie od branży. ZenCard, po przejęciu przez PKO Bank Polski w styczniu br., znacznie zwiększył swój zasięg działania i ma szansę stać się kolejnym, po BLIKU, standardem rynkowym. Wskazują na to również perspektywy rozwoju rynku płatności bezgotówkowych w Polsce, który dynamicznie rośnie.

Pzreczytaj również: Jak działają hakerzy

Jakie korzyści i ułatwienia daje przedsiębiorcom ZenCard?
ZenCard działa w czasie rzeczywistym i tym samym pozwala sprzedawcom na automatyczne nagradzanie klientów podczas płatności na terminalach płatniczych, w wybrany przez siebie sposób – tradycyjną zniżką, rabatem, a także, w ramach działań tzw. cross-promocyjnych, dodatkowymi profitami w sklepach partnerskich. ZenCard funkcjonuje na zasadach tzw. marketingu transakcyjnego, a dzięki temu, że cała operacja odbywa się przy zbliżeniu karty płatniczej do terminala, może przeprowadzić dokładną analizę danych zakupowych klientów. Na jej podstawie odpowiednio dobiera do nich spersonalizowane i kontekstowe oferty, co z kolei podnosi efektywność działań promocyjnych i buduje przywiązanie klientów do marki, pozwalając firmom zwiększać ich zyski. Sprzedawcy ponoszą także niższe koszty prowadzenia programów lojalnościowych, gdyż rezygnują z produkowania i wydawania plastikowych kart rabatowych. Ponadto, technologia ZenCard może elastycznie dopasować się do dowolnych programów lojalnościowych i potrzeb wielu sprzedawców, dzięki czemu najtrafniej odpowiada na oczekiwania wszystkich stron. ZenCard pomaga także zapewnić firmom korzystającym z tej technologii zgodność z RODO, co w kontekście nadchodzących zmian w prawie, może być ogromnym ułatwieniem.

Najnowsze